ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه تبریز
نوشته شده توسط : sevda

دانشگاه تبریز از میان داوطلبان واجد شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد برای سال تحصیلی 1400 - 1401 دانشجو ممتاز می پذیرد .

دانشگاه تبریز مطابق با « آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد » در تمامی رشته گرایش های دوره کارشناسی ارشد دانشگاه تبریز که در سال تحصیلی 1400 دارای سهمیه پذیرش از طریق کارشناسی ارشد بدون کنکور هستند ، از میان دانشجویان و دانش آموختگان ممتاز دوره کارشناسی پیوسته ، با لحاظ نمودن شرایط ذیل دانشجو می پذیرد .

 

  شرایط متقاضیان پذیرش

 دانشجویان ورودی بهمن 95 و مهر 96 دوره کارشناسی که حائز شرایط یکی از بندهای (الف-۱-۱) تا (الف-۳-۱ ) باشند می توانند نسبت به ثبت نام و ارسال مدارک جهت شرکت در رقابت پذیرش بدون آزمون اقدام نمایند :

 

 ۱-۱ - دانشجویان دانشگاه تبریز که پس از گذراندن شش نیم سال تحصیلی ، با سپری نمودن حداقل سه چهارم کل واحدهای درسی مقطع کارشناسی ، به لحاظ معدل کل ، جزو ۲۵ برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود بوده و دارای حداقل معدل ۱۵ باشند .

 

 ۲-۱ - دانشجویان دانشگاه های سطح یک و دو کشور که پس از شش نیم سال تحصیلی ، با گذراندن حداقل سه چهارم واحدهای درسی ، به لحاظ معدل کل ، جزو ۱۵٪ برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود بوده و دارای حداقل معدل ۱۵ باشند .

 

 ۳-۱ - دانشجویان دانشگاههای سطح سه و چهار کشور بجز دانشگاه های مذکور در بند ( الف ) ، که پس از گذراندن شش نیم سال تحصیلی ، با سپری نمودن حداقل سه چهارم واحدهای درسی ، به لحاظ معدل کل حائز رتبه های ۱ تا ۳ بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود بوده و دارای حداقل معدل ۱۷ باشند . ( به علت شیوع کرونا تبصره ای به این بند در متن فراخوان اضافه شده است ) .

 مدارک آن دسته از دانشجویان دانشگاه تبریز و سایر دانشگاههای سطح یک کشور که در طول شش نیم سال تحصیلی موفق به فارغ التحصیلی شده و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین کل هشت نیم سال دانشجویان هم رشته و غیر هم ورودی خود جزو ۱۵ درصد برتر هستند ، به صورت مازاد بر ظرفیت ، جهت پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد بررسی خواهد شد .

 دانشجویان حائز رتبه های ۱ تا ۱۵ در مرحله نهایی المپیاد علمی دانشجویی کشور می توانند نسبت به ثبت نام و ارسال مدارک جهت بهره مندی از تسهیلات پذیرش بدون آزمون ، اقدام نمایند .

 دانشگاه تبریز از پذیرش بدون آزمون دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد ، دانشگاه علمی کاربردی ، دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی غیر دولتی / غیر انتفاعی معذور است .

 متقاضیان پذیرش بایستی حداکثر تا تاریخ 1400/06/31 فارغ التحصیل شوند .

 دانشجویانی که طول مدت تحصیل آنها در مقطع کارشناسی ، بیش از ۸ نیم سال باشد ، مجاز به استفاده از تسهیلات این فراخوان نمی باشند . با این وجود، پرونده متقاضیانی که طول مدت تحصیلشان به دلایلی خارج از اختیار خود ( نظیر بیماری ، زایمان و موارد مشابه ) ، حداکثر دو نیم سال تحصیلی بیش از مدت مجاز مذکور است ، پس از تأیید کمیسیون موارد خاص دانشگاه ، جهت بهره مندی از تسهیلات پذیرش بدون آزمون بررسی خواهد شد .

 متقاضیانی که از زمان فارغ التحصیلی آنها ، بیش از یک نیم سال تحصیلی گذشته است ، مجاز به استفاده از تسهیلات نیستند .

 دانشجویان مهمان دائم در صورتی که حداقل سه چهارم واحدهای درسی خود را تا پایان نیم سال ششم در دانشگاه تبریز سپری کرده باشند ، مجاز به استفاده از این تسهیلات هستند . به عنوان مثال ، چنانچه دانشجوی مهمان دائم ، تا پایان نیمسال ششم ۱۱۰ واحد سپری کرده باشد ، در صورتی مجاز به شرکت در رقابت پذیرش بدون آزمون خواهد بود که از این تعداد ، ۸۲ واحد را در دانشگاه تبریز گذرانده باشد .

 

برای مطالعه متن کامل فراخوان ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه تبریز کلیک کنید .

منبع : ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه تبریز





:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: